Facility management verandert, wordt breder en complexer en daarmee bedrijfskundig interessanter. De behoefte aan goed georganiseerde ondersteuning neemt toe, evenals de behoefte aan professionals die de effecten van strategische beslissingen voor het facilitaire werkveld kunnen overzien. Ifmec begrijpt dat als geen ander en zet breed in op deze ontwikkelingen met enerzijds de Interim, Consultancy en Young Professional-poot en anderzijds de Ifmec Academy met een kennis- en onderzoekstak.

Ifmec is een jong bureau met 30 jaar ervaring op het gebied van Enabling & Facility Management. Wij zijn continu bezig met de ontwikkeling van het vakgebied. De geaccrediteerde opleidingen (Post-HBO, MSc en Executive MBA) zetten het vakgebied op de kaart. Ter bevordering van uw ontwikkeling, wordt er in kleine groepen samengewerkt en is er sprake van persoonlijke begeleiding. Het Research & Innovation programma, met een jaarlijkse onderzoeksagenda en evenementen, is gericht op kennisontwikkeling en -deling.

Ifmec helpt u bij het continueren van de bedrijfsvoering, organisatieontwikkeling en projectmatige facilitaire vraagstukken. We onderzoeken, adviseren en implementeren. Hierbij werken we vanuit de gedachte dat facilitair management maatwerk is en alleen maar ingevuld kan worden vanuit de eigen context van de organisatie. Ondersteuning kan op vele manieren vorm krijgen. Ieder bedrijf is immers uniek en kent een andere dynamiek. Ifmec helpt bij het zoeken naar de juiste invulling.

Om een beter beeld te krijgen van onze organisatie, activiteiten en ons werkveld, nodigen wij u van harte uit om onze bedrijfsanimatie bekijken.

Adviesbureaus Ifmec en Wundershift hebben in 2023 hun activiteiten in facility management (FM) samengebracht en zijn verdergegaan onder de naam Ifmec.